Het begint allemaal bij het zoeken naar informatie over een bepaald onderwerp. Er worden een paar zoekwoorden op het internet ingetoetst en verschijnen er vervolgens een groot aantal websites. Die kunnen inderdaad de gevraagde informatie verschaffen, maar gebeurt het ook dat er toch verder gezocht moet worden. De vindbaarheid van een website moet daarom zoveel als mogelijk vergroot worden en kan dat met goede SEO-teksten en gebruik maken van de online marketing trends. Die moeten namelijk de zoekmachines” aantrekken” en er zo voor zorgen dat belangstellenden zonder lang te zoeken gelijk op de juiste website terecht komen.
Wie wordt tot de doelgroep gerekend?
Door de aandacht te richten op een bepaalde doelgroep kan de SEO-tekst scherper worden opgesteld. Moet bijvoorbeeld de aandacht worden getrokken van personen die op zoek zijn naar een instructeur voor het verzorgen van privé zwemlessen, dan zullen de teksten niet moeten gaan over zwemproducten. Daar zijn ze namelijk niet naar op zoek en zal in de meeste gevallen dan naar een andere website worden gezocht. Er zullen op den duur een aantal gerelateerde teksten op de website komen te staan. Daar moeten de bezoekers ook zonder moeite naar toe kunnen navigeren. Door interne links te plaatsen wordt dat een stuk eenvoudiger en helpt het ook mee om beter te scoren bij de Google marketing trends.
Laat de tekst een meerwaarde te bieden hebben
Wanneer de bezoekers uiteindelijk op de website terecht komen en beginnen de teksten door te nemen, moeten die ook aan de verwachtingen voldoen. De teksten hoeven niet kort te zijn, maar moeten ze wel geen lange alinea’s bevatten. Zorg dus voor korte stukken met tussenkopjes. Laat de tekst ook gelijk beginnen met de informatie die de bezoeker beloofd is. Dat maakt de kans veel kleiner dat er na het lezen van een paar zinnen zal worden afgehaakt. Bij de online marketing strategie trends wordt er daarom ook nadruk gelegd op goed geschreven SEO-teksten.