Een incassobureau inschakelen wanneer er een klant niet betaald? Is dit verstandig of zijn er meerdere mogelijkheden om tot een oplossing te komen? Zodra er een factuur niet wordt betaald door de debiteur, dan kun je ervoor kiezen om nogmaals een brief te zenden. Uiteraard is het mogelijk om telefonisch contact op te nemen met de debiteur. Wanneer er in geen enkel geval contact komt, dan is het raadzaam om dit uit te besteden aan een incassobureau. Zij zullen dit direct voor je oppakken om het factuur alsnog voldaan te krijgen. Hier kan ik je alles over vertellen aangezien ik helaas een debiteur heb.
Een incassobureau inschakelen was noodzaak
Uiteindelijk ben ik tot het besluit gekomen dat ikzelf de betaling niet voor mekaar kan krijgen. Zodoende heb ik ervoor gekozen om er een incassobureau voor in te schakelen. Echter moet ik dan wel eerst een geschikt bureau zien te vinden die mij kan helpen.
Dankzij mijn vlotte zoektocht op het internet, ben ik terecht gekomen op de website van Bill Incasso. Bij dit bedrijf kun je op een zeer eenvoudige manier je rekening indienen. Vervolgens gaan zij er direct mee aan de slag om er een betaling uit te krijgen. Nadat ik dit had gelezen, wist ik zeker dat zij mij konden helpen! Zodoende heb ik ervoor gekozen om de factuur bij hen in te dienen. Na een korte instructie met hoe dat zij te werk gaan wist ik voldoende.
Mijn factuur was ingediend en vervolgens gingen zij ermee aan de slag. Een paar dagen later kreeg ik het bericht dat de incasso was voldaan. Het bedrag zou zo spoedig mogelijk om mijn rekening verschijnen. Zelf had ik het nooit verwacht dat deze rekening werd betaald. Ik ben hier onwijs tevreden over. In de toekomst zullen wij hier weer gebruik van maken indien het nodig is.